I höst åker Kinnarps, Materia, Skandiform och NC ut på en gemensam turné. Temat är samarbete under parollen ”Make room for collaboration”. Tanken är att olika varumärken inom gruppen ska skapa plats för nya idéer och samtalsämnen i ett kollaborativt forum.
Under turnén kommer Kinnarps, Materia, Skandiform och NC att inspirera med höstens produktnyheter, bjuda in till samtal med formgivare och diskutera intressanta spaningar. Familjen av varumärken bjuder på ett brett och varierat sortiment där varje varumärke erbjuder produkter med ett individuellt och särpräglat uttryck. Utöver produkterna, erbjuder varje varumärke kunskap och tjänster som ger möjligheten att skapa moderna samt kompletta inredningslösningar med fokus på hållbarhet, funktion och design. Ett tätt samarbete gör att gruppen aktivt kan bidra till att skapa nya trender och driva utvecklingen av inredningsmiljöer framåt.
– Möten och samarbete mellan människor är en förutsättning för ökad kreativitet, produktivitet och upplevd trivsel. Det finns ett uppdämt behov av att träffas fysiskt, då det blir en helt annan dynamik jämfört med att delta i digitala möten. Våra produkter och lösningar är designade för att stödja våra kunders verksamheter och deras medarbetare med det fysiska rummet som utgångspunkt. Det mänskliga mötet är centralt. Vi ser fram emot att äntligen träffa våra kunder på deras hemmaplan och alla andra som vill vara med när trenderna sätts, säger Robert Petersson, CEO Kinnarps AB.
Turnén pågår under hela hösten, från vecka 40 till 50 och stannar till i 15 städer från norr till söder, men flera stopp planeras även utanför Sverige. På några platser kommer deltagarna också få chansen att lyssna till gästföreläsare inom olika ämnen.
höstnyheter från NC som kommer visas under Roadshowen
#makeroomforcollaboration
Hoppas vi ses i höst!